Kuntoilua joka säässä

Kuntoilua joka säässä

Jokainen on aika varmasti kokenut sen tunteen, ettei millään kehtaisi vääntäytyä ylös sängystä ja ulos lenkille, eikä varsinkaan joka säässä. Totuus on kuitenkin se, että jos antaa sään määrätä kuntoiluaan, ei siitä tule mitään, ei ainakaan säännöllistä. Juuri säännöllisyys kuntoilussa, olipa se sitten lenkkipolulla tai kuntosalilla, on se avain kunnon kohottamiseen ja näkyvien tuloksien saamiseen.

Kuntoilua rentoutukseen

Kuntoilu on yleensä liikkumista tai jonkin liikunnan suorittamista kehon avulla. Kroppa laitetaan hommiin ja kuntoilu nostaa hien pintaan. Mutta voiko kuntoilu myös rentouttaa? Se todellakin voi ja sen kuuluukin. Vaikka itse kuntoiluhetkenä se ei siltä tunnukaan, on kuntoilulla erittäin hyvä vaikutus myös kehon ja mielen rentoutumiseen. On toki myös olemassa lajeja mitkä jo itsessään rentouttavat

Vinkkejä talviurheiluun

Talvella osa meistä pysyttelee mieluummin sisätiloissa lämpimässä. Urheilu paksuissa vaatteissa ei ole kaikkia varten, mutta liikuntaa ei kannata unohtaa kokonaan. Sisätiloissa voi harrastaa monia lajeja, sekä kuntosalit ovat auki. Kuitenkin, jos kaipaa vaihtelua ja uudenlaista tekemistä, kannattaa vilkaista alta, minkälaisia mahdollisuuksia on! Perinteisten lajien lisäksi löytyy myös monia erikoisempia vaihtoehtoja, jotka sopivat niin yksin, kuin

Tavoitteena maraton?

Bucket list on lista, johon ihminen kirjaa asioita, joita hän haluaa tietyn ajan aikana saada tehdyksi. Yksi suosituimmista aiheista monen ”to do”-listalla on varmasti maratonin juokseminen! Kestävyysjuoksun kuninkuusmatka on pituudeltaan 42 kilometriä ja kuten useat muutkin jutut, sen nimi juontaa juurensa antiikin Kreikasta. Tarinan mukaan sotilas juoksi 40 kilometrin matkan Marathonin ja Ateenan välillä kertomaan

Ruotsalainen klassikko (En svensk klassiker)

Ruotsalainen klassikko on urheilusuoritus, joka vetää puoleensa yhä enemmän osallistujia. Aloittamisvuodesta 1971 tähän päivään saakka siitä on suoriutunut yli 32000 osallistujaa, joista yli 6000 on naisia. Suoritukseen sisältyy neljä lajia, jotka ovat murtomaahiihto 90km, pyöräily 300km, uinti 3km sekä juoksu 30km. Lajeille on annettu suoritusaikaa 12 kuukautta. Ruotsalainen klassikko-tapahtuman tarkoitus on pitää ihmiset aktiivisina vuoden

Tie terveyteen

Tämä on varmasti yksi kaikkein mietityimmistä aiheista maailmalla. Jokainen ihminen tavoittelee terveyttä ja monen ihmisen tärkein toive elämässä on pysyä terveenä. Onhan tämä ihan loogistakin, nimittäin terveenä oleminen on yksi elämän ja onnellisuuden tärkeimmistä pointeista. Terveenä ihminen jaksaa enemmän ja silloin myös mieliala pysyy terveenä. Terveyteen kuuluu monia eri puolia, jotka saattavat olla hyvinkin yksilöllisiä.

Juoksemisen ja hölkkäämisen terveyshyödyt

Juokseminen ja hölkkääminen ovat suosittuja fyysisen liikunnan muoto. Noin viides suomalainen yrittää juosta (tai lenkkeillä) jossakin vaiheessa elämässään. Juoksu on houkutteleva harjoitus, koska se ei maksa paljon ja voit harrastaa sitä missä ja milloin tahansa. Jotkut juoksijat haluavat osallistua hauskanpidon lisäksi, kilpailuihin ja maratoneihin. Säännöllinen juoksu tai hölkkääminen tarjoaa monia terveyshyötyjä. Juoksu voi auttaa sinua

Harrasta kaverin kanssa, perusta oma kuntopiiri!

Kuntopiiri ei kuulosta varmasti mitenkään houkuttelevalta urheilulta tai läheskään yhtä houkuttelevalta yhteiseltä tekemiseltä ystävän kanssa kuin esimerkiksi piknikki puistossa tai yhdessä elokuviin meno, mutta kerran kokeiltuasi saatat yllättyä positiivisesti! Urheilu on aina hauskempaa yhdessä hyvässä seurassa. Tsemppikaveri voi auttaa isommassakin haasteessa ja onnistumisen iloa on kiva jakaa. Yhteiset haasteet ja tavoitteet on helpompi saada toteutettua kun vieressä kannustaa hyvä ystävä. Ja toki yhteiset viini-illat ja illanvietot voi viedä välillä voiton, mutta ystävyyskin voi kasvaa ja lähentyä kun yhteisessä olemisessa ei ole aina kyse vain juhlinnasta. Kokeile ja innosta itsesi ja ystäväsi kokeilemaan urheilua yhdessä, voitte molemmat saada aivan uusia kokemuksia!

Pispalan Portaat

Pispalan portaat ovat Tamperelaisille lähes legendaarinen juoksu ja kuntoilupaikka. Kyseessä siis ovat Tampereella Pispalassa sijaitsevat keskellä asuinaluetta olevat puiset portaat. Portaita kyseisellä paikalla on 310 ja omaa kuntoilua ja lenkkiä voi tätä ennen tai niiden jälkeen jatkaa kauniissa Pispalan maisemassa ulkoilumaastoineen.